zaterdag 2 oktober 2010

Koffiepotkaart, vervolg

Toen ik mijn koffiepotkaart hier op het blog zette, vond ik het jammer dat ik het 3D-plaatje niet meer had. Dat deed me er aan denken dat ik in het verleden met Paint Shop Pro ook zelf 3D knipvellen en vellums heb gemaakt. Het idee was geboren wat nog ontbrak wat het juiste plaatje.

In de buffetkast wat kopjes opgezocht, foto gemaakt en bewerkt in Photoshop. Dat klinkt leuk als je het hier leest in zo'n korte regel, ik ben er de hele middag mee zoet geweest.

Dit is de originele foto:

Na wat manipuleren en vooral experimenteren in Photoshop is het me gelukt om er een 3D knipvel van te maken met bijbehorend vellum. Als laatste heb ik het knipvel in Robomaster geladen en heb er een snijbestand van gemaakt. Dus via een Print 'n Cut kun je het knipvel zelfs uit laten snijden.


Het knipvel, vellum en GSD-bestand zijn te downloaden. Het knipvel en het vellum via deze LINK en de Print 'n Cut met GSD-bestand hier.
Ik heb zelf het knipvel nog niet uitgeprobeerd, dus ben ik benieuwd naar jullie reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten